Hangár: Big Ceres E - motor

Neu MotorsKdyž jsem tu před čtrnácti dny psal o použité výbavě ve Velkém Ceresovi, vůbec jsem netušil, že se Steve Neu pochlapí a za necelé dva týdny mi dorazí toužebně očekávaný motor. Bez něho se nedalo stavět. Motor je tu, radujme se!!

Když jsem loni začátkem listopadu objednával dva motory 1512 do Velkého Cerese E, rozhodně by mne tenkrát nenapadlo, že na ně budu čekat téměř půl roku. Také by mne nenapadlo, že vzhledem ke zmatkům v objednacích číslech mi dorazí nejprve dva kousky motoru 1512 bez převodovky, pro který bohužel nemám využití. Jeden je již prodaný, druhý s datem výroby 24-01-2008 je stále k mání.

Neu 1512 1.5Y 6.7S F

Příliš se nedařilo a začínal jsem z toho být trochu rozmrzelý. Stačilo však otevřít nenápadnou bílou krabičku, uvnitř které byly dva nádherné kousky ještě novotou vonících motorů 1512 s převodovkou 6.7:1 a rázem bylo vše odpuštěno. Původně jsem se chystal motory nějak hezky nafotit (když je to taková vzácnost), ale nakonec jsem udělal pouze dva ilustrační výcvaky na kuchyňské lince a hned druhý den je poslal EMSkou Daliborovi do Rakovníka.

Klik pro 1024*682

Za zmínku stojí, že přestože se jedná o dva typově zcela totožné motory, každý je z jiné výrobní série. Stačí se podívat na provedení a kvalitu vinutí, délku vývodů i použité zadní čelo. Naštěstí se jedná pouze o kosmetické detaily, které na funkčnost nebudou mít žádný vliv.

Neumotors

Neu MotorsMožná vás napadne, proč mám tyto motory vlastně dva. Odpověď je jednoduchá. Druhý je záložní pro případ, že by se s prvním kouskem něco stalo. Představa, že nebudu půl roku létat, je natolik děsivá, že jsem se pro jistotu pojistil nejlepším možným způsobem a zainvestoval do záložního kousku. Přijde vám to jako bláznivý nápad? Potom máte samozřejmě pravdu. Taková investice by mi doma určitě neprošla a druhý kousek je ve skutečnosti pro známého, který také chystá Velkého Cerese a shodou okolností i se stejnou výbavou.

Dalibor nelenil a hned motor podrobil mučení na jeho testovací lavici. Přestože neměl ještě po ruce vrtuli RFM20×13, která ve finále bude zdobit uhlíkový kužel s posunutým T-rámcem, i s vrtulí 18×16 získal zajímavá čísla. Se statickým tahem 4,6kg a 6600 otáčkami při směšném proudu 56A by Velký Ceres mohl stoupat slušných 15m/s. Motor si ale žádá pořádnou lopatu, a jak říká kamarád Míra „Ariane“ Kučera, ubrat se dá vždycky, proto jsou již sklopky RFM20×13 objednány a na cestě.

Signature
Související odkazy:
Hangár: Big Ceres E – úvod
Hangár: Big Ceres E – výbava
Hangár: Big Ceres E – vrtule
Hangár: Big Ceres E – změřený pohon
Hangár: Big Ceres E - baterie
Hangár: Big Ceres E - Nekrolog

Komentářů k příspěvku „Hangár: Big Ceres E - motor“: 6


  1. 1 m.v.

    Sem opravdu zvedavy na vysledek. Sklopka 20/13, to je opravdu brutalni :-)))) Kde bude ten eroplan k videni? Nejake model air show, seslosti, souteze… ? Cisla vypadaji fantasticky, ale realny zazitek z letoveho projevu to nenahradi.

  2. 2 PiNa

    Zálet bude v Rakovníku na letišti a dopadne-li všechno dobře, tak s ním asi budu čas od času létat někde v Praze (asi Klecany) a o víkendech a dovolených na Vysočině (Litomyšl, Polička). V téhle velikosti už to bohužel chce regulerní letiště :-(

  3. 3 m.v.

    Tak to si me moc potesil! Ja sem z Cesky Trebovy a do Litomysle (i Policky) to mam kousek, takze se moc rad prijedu podivat! Preju hodne stesti pri zaletu!

  4. 4 Dzordzik

    Tož pěkné to je, už vím na co se mám těšit. Ceresek už je doma a motůrek objednaný, letiště máme obrovské, teda zatím, doufám že se nám podaří ty bambusy z města přibrzdit, než nám z letiště udělají průmyslovou zónu :(

  5. 5 gray69

    Tak myslím,že nejen Aves asi budou kroutit krky…
    - i můj mazlík je už taky pod střechou…minigraphita čeká svižnější odbobí,nemýlim-li se…

  6. 6 PiNa

    Tak to Radku gratuluji, třeba se v létě potkáme někde na letišti na Vysočině. MiniGraphitovi určitě Neu neuškodí, spíše naopak :-)

Přidat komentář






TOPlist