Zákazníci FMA Direct mají VELKÝ problém

FMA Credit Card FraudTaké jste si během uplynulých let nakoupili prvotřídní nabíječky, baterie a další bižuterii od firmy FMA Direct z USA? Platili jste platební kartou? Potom vítejte na palubě, čeká vás okamžitá blokace karty a žádost o vystavení nové. Databázi všech zákazníků FMA Direct včetně čísel platebních karet získali hackeři a utrácejí jako o život.

První zmínka o potenciálním problému se objevila minulý týden 14.11. na diskusním fóru WattFlyer. Po nákupu na webu FMA Direct se začaly na účtech postižených objevovat podezřelé platby spojené s jejich platebními kartami. Tu dolar za Napster, tu pár dolarů za písničku z iTunes a výjimkou nebyly ani podezřelé platby v rozsahu stovek a tisíců dolarů.

V FMA se k celé situaci postavili stejným způsobem, jakým řešili reklamace špatných LCD displejů u jejich jinak výborného nabíječe CellPro4S. O ničem nevíme, žádný problém nemáme, naše zabezpečení je dostatečné. Jak si můžete být jisti, že data o vašich kartách utekla právě od nás. Jasný signál zákazníkovi, že o nějaké podpoře u FMA nemůže být opravdu ani řeč.

Ve chvíli, kdy se na RCGroups objevilo vlákno věnované tomuto problému, ukázala internetová diskuse svojí váhu. Přihlásili se desítky postižených, kteří nakupovali u FMA Direct a také platili kartou. Pod nátlakem diskutujících vydali v FMA prohlášení plné výmluv a vykrucování.

Osobně jsem v online obchodu FMA nakupoval přibližně před rokem a půl. Nakoupil jsem pár desítek CellPro4S pro kamarády a dodnes si pamatuju, jaké obstrukce mi tenkrát dělali při platbě kartou. Napsali mi, že moje kreditní karta byla vydána v zemi, která není považována za bezpečnou z hlediska manipulace s kartami a stálo mne to několik telefonátů, než jsem je přesvědčil, že moje platební karta je opravdu moje. V tomto kontextu působí současný problém s odcizenou databází poněkud ironicky.

Včera večer jsem si shodou okolností kontroloval účet a na žádné podezřelé platby jsem nenarazil. Při pročítání RCGroups u dnešní ranní kávy jsem se pro jistotu přihlásil na účet ještě jednou a k mému velkému překvapení v kolonce uskutečněných, ale ještě nezúčtovaných plateb narazil na strženou platbu ve výši 1USD od obchodníka Yahoo Wallet. Jak je vidět z přiloženého obrázku, platba proběhla dnes 20.11. ráno.

Vytočil jsem tedy telefonní číslo ze zadní strany platební karty a celou situaci nahlásil operátorce, která mne dále přepojila na oddělení bezpečnosti platebních karet. Zde mi vysvětlili, že onen dolar je s největší pravděpodobností pouze ověřovací platba, po které by následovaly další v mnohem větší výši. Kartu mi zdarma zablokovali a automaticky požádali o vystavení nové. Také zdarma.

K poněkud kuriózní situaci došlo ve chvíli, kdy jsem se slečny zeptal, zda mi bude vrácen i onen jeden dolar (20,84Kč). Její odpověď mne opravdu překvapila. Prý musím počkat, až bude zaúčtovaný a potom si mám podat písemnou žádost na pobočce o zrušení této platby. Na moji námitku, že za doporučený dopis zaplatím víc, než je vzniklá škoda, nejspíš pouze jenom pokrčila rameny.

Během dnešního dne se do vlákna na RCGroups hlásí další a další postižení a jeho velikost utěšeně roste. V paměti mi utkvěl chlapík, kterému kartu „stáhli“ celkem 30x; chlapík, který ve 3 platbách přišel o 3,000 Euro a chlapík, na jehož jméno si hackeři otevřeli účet u UPS a FedExu a nakoupili zboží za 9,000USD. Pokud jste tedy nakupovali u FMA Direct, údaje o vaší kartě mají hackeři a jediným řešením (i když třeba nyní nemáte na účtu žádné podezřelé platby) je okamžitá blokace karty. Držím vám palce, aby jste dopadli alespoň stejně dobře jako já.

Signature

komentář k příspěvku „Zákazníci FMA Direct mají VELKÝ problém“: 1


  1. 1 Dzordzik

    Myslím že takových, kteří nakupovali nabíječe Cellpro přímo u FMA a nechali si je sem poslat bude v ČR hodně, takže díky za takový článek.

Přidat komentář






TOPlist