Akte Blanix III – pořádná porce adrenalinu

Zveřejněno 18. 5. 2012 v rubrice Zajímavosti

VideoRed Bull Skydive Team + 2x větroň Blaník týmu Blanix = EPIC WIN! Je s podivem, kam až jsou schopni tito nadšenci zajít. Po více než roce intenzivních příprav uskutečnili skupinový let ve formaci z výšky 4000 metrů rychlostí 180km/h, kdy vzdálenost mezi člověkem a strojem dosahovala pouhých pár centimetrů.

Akte Blanix III

Pět skydiverů v létacích oblecích z týmu Red Bull Skydive Team a dva piloti větroňů Blaník uskutečnili v samotném srdci Rakouska nevídaný počin Akte Blanix III. Po roce intenzívních příprav ve výšce 4000 metrů nad mořem a při rychlosti 180km/h utvořili formaci a zamířili k přistávací dráze. Podle skydivera Davida Hasenschwandtnera, který celou akci natáčel, ještě nikdy předtím neletěl člověk a stroj tak blízko sebe ve formaci.

Rychlost klesání větroňů je mnohem nižší, než u wingsuit obleku, proto při zrcadlové formaci oba Blaniky letěly s naplno vysunutými brzdícími klapkami v téměř střemhlavém letu. Jinak by nebylo možné s letci ve wingsuit oblecích uskutečnit tuto dechberoucí formaci.

Předchozí dvě akce této pozoruhodné partičky jste možná již v televizi viděli, pokud ne, tady je máte.

Při první akci 45 letý parašutista Paul Steiner ve výšce 1800 metrů opustí kokpit Blaníku a provede dosud neviděný manévr hodný Jamese Bonda.

Při druhé akci ve výšce 2100 metrů Paul Steiner přejde po křídle z jednoho větroně Blaník na druhý.

Signature
Související články:
Jeb Corliss – Grounded – Osudný Seskok
Jeb Corliss – Grinding The Crack
Video: Wingsuit Flying – The Need 4 Speed
Jeb Corliss – wing-suite demo video

Přečteno 25 krát
Ke sdílení příspěvku použijte, prosím, ikony níže.

11 komentářů u „Akte Blanix III – pořádná porce adrenalinu

  1. PiNa

    Celestyn: O tom článku jsem psal nedávno v aktualitách. Myslím, že nebyl problém si na tuto akci vyžádat/zaplatit výjimku. Je to něco jiného, než běžný provoz.

  2. crazy nemo

    Věci jsou to pěkné ale zrovna kvůli nim blaníci nelétají, protože jednoho zlomili. Protože dělají co dělají tak je velká pravděpodobnost že ho zlomili překročením povolených podmínek provozu, ale samozřejmě se k tomu nepřiznali takže se to bere jako závada na typu a proto blaníky uzemnili. Nějaká rakouská firma si nechala certifikovat vyztužení blaníků v kritických místech a ti mohou znovu létat. Bohužel tato úprava je tak drahá že se nevyplatí a aerokluby na ni nemají.

  3. Begis

    Tak trošku faktů… Blaníka, kterýho zrakvili v Rakousku a který za to celé může, nebyl z týmu RedBull. Navíc byl při inkriminovaném letu přetěžován daleko více, než tyto stroje. Blaník s naplno otevřenými brzdami může letět střemhlav, aniž by dosáhl maximální nepřekročitelné rychlosti. A 180 je normální rychlost pro vstup do akrobatických obratů.

    Všechny L-13 byly uzemněny asi rok. Nyní mohou létat L-13A, což je konstrukční modifikace, která netrpí únavovým syndromem pasnice křídla tolik, jako neAčková verze.

    Výjimku si opravdu nezaplatili, v normálním světě (rozuměj Evropu, USA, ne křováky v Africe) jí obejít nelze. Tyto stroje sice původně byly neáčkové, ale pravděpodobně u nich došlo k modifikaci na áčkovou verzi nebo u nich byla provedena úprava kritického místa (dost finančně náročná, kterou si české aerokluby nemohou dovolit).
    Čili není pravda, že Blaníky nemohou létat. Mohou… Ale jen některé.

  4. crazy nemo

    Tak za mystifikaci ohledně toho že byl z RedBull se omlouvám, byl jsem přesvědčen že jeho imatrikulačku někdo vystopoval k nim.

  5. Begis

    crazy nemo: nee, RB měl dycky jenom tyhle dva kusy… On byl zbarvenej podobně, ale byl to jiný stroj. Na netu se dá nalézt spousta vláken, které dopodrobna popisují celou tragédii (myslím uzemnění Blaníků)… Sám mám na nich přes 15 hodin a nechci se smířit s tím, že ty „naše“ z Bolky už do vzduchu nepůjdou…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *