Jim Bourke si koupil nové letadlo Sbach 342

Zveřejněno 17. 11. 2010 v rubrice RC Modely

SbachJim Bourke, majitel internetových diskusních fór Flying Giants a RC Groups, podepsal 4. listopadu kupní smlouvu a přivezl si domů nové letadlo – Sbach 342 s výrobním číslem 1!! SleepyC (administrátor na FG) měl příležitost s Jimem prohodit pár slov krátce poté, co si nové letadlo přivezl domů a zde je výsledek. Nechybí ani video z Jimova prvního letu.

Sbach

FG: Pověz nám něco o Tvém novém letadle
JB: Koupil jsem Sbach 342 s výrobním číslem 1, experimentální prototyp. Letadlo je prvním dvousedadlovým Sbachem od XtremeAir. Navrhl ho Philipp Steinbach. Letoun je vyrobený pouze z uhlíkového vlákna, neobsahuje žádné vnitřní ocelové výztuhy a je navržený pro akrobacii bez limitů. Také je to dobrý stoj pro přelety, neboť létá celkem rychle a pojme docela dost paliva.

Stroje Sbach jsou zajímavé také tím, že je lze s minimálním úsilím kompletně rozložit, což umožňuje jejich snadnou pozemní přepravu na různé letecké soutěže a letecké dny. Může se to zdát zbytečné, ale jsou chvíle, kdy špatné počasí znemožní přílet na soutěž, proto si k němu s největší pravděpodobností pořídím přívěsný vozík na jeho přepravu.

FG: Jak jsi došel k tomu, koupit si toto letadlo?
JB: Zavodní pilot Kevin Eldredge jej prodával už delší dobu. Mluvil jsem s ním o tom minulý rok a dost dlouho jsem si to promýšlel, než jsem se nakonec rozhodl a letadlo koupil. Během té doby jsem mluvil s několika piloty, abych se ujistil, že je to letadlo přesně pro mé potřeby. Chtěl jsem letadlo, ve kterém budu moci cestovat, ale když bude potřeba, budu si v něm moci i pořádně zařádit.

FG: Hodně modelářů je do tohoto modelu blázen. Proč si myslíš, že tomu tak je?
JB: Je to velmi elegantní stoj. Je krásně zaoblený a najdeš na něm jenom pár rovných linií. Barevné provedení prototypu je prostě výjimečné. Také je to absolutně špičkový letoun, který bude dozajista vládnout akrobatickým soutěžím. Hodně modelářů čekalo na nějakou novou věc. Za poslední roky jsme viděli až příliš mnoho Exter a lidé jsou připraveni na něco nového.

FG: Ve svém hangáru máš Yak-54 a nyní také Sbach 342. Proč právě tyto dva letouny?
JB: Přirozeně mne to táhne k letadlům, která se těší oblibě mezi modeláři. Myslím, že vzhledem k mé lásce k letadlům a k mé angažovanosti v R/C průmyslu příliš nepřekvapí, že jsem si koupil právě tyto dva stroje.

FG: Necháš si svého Yaka? Budeš s ním létat i nadále?
JB: To je perfektní otázka, protože Sbach překonává Yaka téměř ve všech ohledech. Yak létá rychlostí 135 uzlů zatímco Sbach zvládne až 200 uzlů. Yak je také přibližně o 225kg těžší. Sbach má minimálně dvakrát větší dolet a lépe zvládá některé akrobatické prvky. O tom, zda si Yaka ponechám, se rozhodnu až poté, co v Sbachu strávím více času.

FG: Kdyby sis měl koupit další letadlo, které by to bylo?
JB: Neumím si představit, že bych potřeboval další letadlo. Nejsem příznivce válečných veteránů, takže to ode mne ani nečekejte. A kromě toho jsou letadla zatraceně drahá. A také volného času na létání není tolik, kolik bych si přál. Pokud bych Yaka prodával, potom předpokládám, že bych pořídil Decathlona pro mé dcery a manželku, aby měly na čem létat. Chtějí začít létat akrobacii. Necítím potřebu, koupit si letadlo jenom na cestování. Upřímně, je mnohem levnější cestovat s aeroliniemi, než létat soukromým letadlem. Snad kromě krátkých letů, zde samozřejmě vyhrává soukromé letadlo.

FG: Díky JB! Nemůžeme se dočkat, až tvůj nový stoj uvidíme osobně hezky z blízka. Takže, můžu si naplánovat let ve tvém novém ptákovi? Stále ještě jsem se úplně neuklidnil z letu ve tvém Yaku-54!
JB: Dobrá, pokud to správně načasujeme a myslíš, že to tvůj žaludek ustojí, potom snad ano.

Na závěr ještě video z Jimova prvního ukázkového letu nad San Luis Obispo.
Signature

Přečteno 35 krát
Ke sdílení příspěvku použijte, prosím, ikony níže.

2 Komentáře u „Jim Bourke si koupil nové letadlo Sbach 342

  1. Jirka

    Jak je vidět, vlastnit stránky s velkou návštěvností se vyplácí. Doufám Martine, že mě také jednou svezeš.

  2. PiNa

    Co si budeme povídat, FG a především RCG jsou takovou Mekkou všech leteckých modelářů, kteří rozumí alespoň trochu anglicky. Myslím, že Jim a Annette odvedli kus práce a odměnu si určitě zaslouží. Stačí se podívat na RCG, samá reklama, ještě horší omalovánky než naše MH ;-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *