Německý výrobce letadel PC-Aero zdárně pokračuje ve vývoji jednomístného komerčního elektroletu Elektra One. Poté, co před Vánoci letoun úspěšně absolvoval statické zátěžové testy, v PC-Aero očekávají, že by k jeho prvnímu letu mohlo dojít již v průběhu února letošního roku.
Elektra One je prvním za tří plánovaných elektroletů, které v PC-Aero chystají uvést na trh. Kromě nich je v přípravě i dvoumístné a čtyřmístné provedení modelu Elektra One. Tento pohání motor s příkonem 16kW (21 koní), který by měl zajistit maximální rychlost okolo 160km/h. Optimistické odhady maximální délky provozu na jedno nabití hovoří o necelých 3 hodinách. Samozřejmě při mnohem nižší rychlosti než je zmiňovaných maximálních 160km/h.
Svou premiéru si elektrolet Electra One odbyl loni v dubnu na leteckém veletrhu Aero ve Friedrichshafenu v Německu. V té době firma vystavovala téměř holý drak letounu, ale již v listopadu předvedla motorovou zkoušku pohonného systému (viz přiložené video). A nyní po úspěšném absolvování statických zátěžových testů plánuje první let Elektry One na únor letošního roku.
Tím však plány nekončí. Do budoucna se připravuje vylepšená verze Elektry One s větším rozpětím a vestavěnými slunečními panely pro dobíjení baterií na zemi i za letu. Rovněž se chystá akrobatická varianta tohoto elektroletu s více než dvojnásobným příkonem a zesíleným drakem.
A pověstnou třešničkou na dortu je vývoj solárního hangáru pro uskladnění i nabíjení letounů. Podle výpočtů PC-Aero by měla střecha pokrytá slunečními články o rozloze 40m2 zaručit až 300 letových hodin ročně na Sluncem nabité baterie.
Dalibore, máš o čem přemýšlet… ????