Je to pár dní, co do Rakovníka dorazil nový Viking 2E v provedení Light'n'Strong – náležitě odlehčený při zachování původní pevnosti – pro uspokojení závislosti na létání v termice. Protože dodací lhůta byla až masochisticky dlouhá, krátil si ji Dalibor vymýšlením nových vychytávek, mezi které patří i motorová přepážka na silent blocích.
Zde je potřeba uvést, že se nejedná o verzi Vikinga, která bude běžně k objednání, ale pouze o takový malý experiment, kam až se dá zajít při snižování hmotnosti provedením a zbarvením. První vážení dopadlo příznivě: double full carbon verze s váhou single full carbon. Odlehčený stroj do termiky s dostatečnou pevností pro neomezené řádění po obloze. O další snížení hmotnosti se postará náležitě odlehčená výbava. Podtrženo, sečteno, by nový Viking 2 E měl mít letovku do 2700g. Tedy o 20-30dkg méně oproti klasice, což by mělo být hodně znát.
Protože je Dalibor hračička s obsedantními sklony k perfekcionalismu a neustálému vylepšování, rozhodl se, že tohoto Vikinga vybaví kromě jiných vylepšení i motorovou přepážkou se silent bloky. Jedná se o měkké uložení, které částečně odstraní klasický řev (vibrace) převodovky, který celouhlíkový trup náležitě zesiluje. Motor s převodovkou je zlehka přichycený šrouby k duralové destičce dírami o průměru 4.5mm s gumovými průchodkami z mikroserv. K duralové destičce je potom napevno přišroubovaná motorová přepážka, která já následně zalepená do trupu.
I v případě této motorové přepážky se jednalo o experiment, u kterého nebylo zpočátku jasné, zda se probojuje do finále a Dalibor jej ve Vikingovi použije. Jak ale vidíte na přiložené fotografii, po vyřešení několika drobných technických zádrhelů nakonec nový Viking motorovou přepážku se silent bloky bude mít.
Dalibor si výsledný zvuk velmi pochvaluje. Sice jsem zatím neměl možnost, slyšet ho na vlastní uši, ale celkem živě si to umím představit. RedBullácká Optima, kterou jsem si před lety od Dalibora koupil, měla Megu s převodovkou od Hendrycha na velmi jednoduchých silent blocích a zvuk měla parádní.
Seznam všech článků o F3X Viking E na PiNa.cz
Držím palce a těším se !
Jo zvuk nebo spíš řev převodovky je pryč. Ale zase na druhou stranu je to řešení náročné na nastavení tuhosti stlačení gumových průchodek a i údržbu. Průchodky to nevydrží věčně. Možná se s tím moc seru, ale prostě mi to baví :-)