Kvadrokoptéra nad letištěm JFK v New Yorku

Zveřejněno 6. 3. 2013 v rubrice Zajímavosti

KvadrokoptéraPilot společnosti Alitalia při přistání na letišti JFK v New Yorku nahlásil řízení letového provozu, že nad Brooklynem ve výšce přibližně 450 metrů zahlédl malý bezpilotní letoun s vrtulníkovými rotory. Jeho svědectví nyní prošetřuje Federální úřad pro civilní letectví a FBI. Média však mají jasno, mohou za to potenciální teroristi, nebo modeláři.

K incidentu došlo tento týden v pondělí ve 13:15 místního času. Podle FBI pilot následně vypověděl, že bezpilotní letoun byl černé barvy se 4 rotory a na šířku měřil přibližně 90 cm. Okolo letadla společnosti Alitalia prolétl ve vzdálenosti 60 metrů. Pilot neprovedl úhybný manévr a bezpečně přistál.

https://www.youtube.com/watch?v=xctR3GdjhbE

Většina Američanů má bezpilotní letouny spojené s vojenskými operacemi, při kterých jsou využívány kromě špionáže také k likvidaci protivníků, proto není divu, že se celé záležitosti chopila média a náležitě ji „rozmázla“. Viz přiložené video ze zpravodajské relace televize ABC, na kterém je zachycena komunikace mezi pilotem a řídící věží letiště JFK.

Zatímco FBI shání svědky této události a po provozovateli kvadrokoptéry usilovně pátrá, média mají v celé věci jasno. Mohli to být potenciální teroristi, nebo modeláři.

Signature

Přečteno 2 krát
Ke sdílení příspěvku použijte, prosím, ikony níže.
Autor příspěvku: Martin Pilný

Nikonista, který fotí letadla a RC modely. "Modelář", který nestaví a už ani nelétá. Milovník kvalitního zvuku a pisálek, co občas píše na svůj blog www.PiNa.cz.

12 komentářů u „Kvadrokoptéra nad letištěm JFK v New Yorku

  1. dalibor

    A nikomu nedojde,že ten bazmek se čtyřma vrtulkama by uvezl max tak kilo výbušniny. Takže prd nebezpečné. To,že občas ty fatální požírači ropy (rozuměj dopravní letadla) jsou mnohem větší hrozba,když přelétají nad zástavbou…to nechává každého v klidu.

  2. Marty84

    Jenom vic takovejch magoru a za chvilku zakazou vsechno co lita. Idealne vsechny modelare zavrit do rezervace kde nebudou skodit. Ach jo.

  3. Marek Vrzák

    …no Dalibore, ten co tam s tim lítal byl vylízanec, kvůli kterým pak nebudeme moc lítat nikde, dopřál bych ti vidět jak vypadá fén motoru po nasání káněte, kdyby nasál tohle s nějakou lipolkou, nechtěl bych v tom sedět…

  4. TomasRC

    Globálně bych snížil počet novinářů tak o třetinu. Je to přemnožený druh a nemají dostatek kvalitní potravy, tak se pasou na těchto a jiných pi*ovinách.
    PS: v Emerice klidně polovina pryč.

  5. dalibor

    re..TomasRC
    V Americe, ale i u nás klidně 80% pryč :-) :-)
    To, že je někdo debil a létá přímo v přistávacím koridoru těch pixel, je jiná věc. To je samozřejmě na přes držku.

  6. dalibor

    Re..Marek Vrzák
    Já v tom nechci sedět (jen v nejnutnějším případě) obecně. Právě tím, že jsem létal na Blaníku 4 roky, tak mám trošičku pojem o tom, co létání obnáší. A spolehnout se na ty řidiče, co kolikrát sedí v kabině, to bych celý let sral bobky. Jsem si nastahoval celý seriál letecké katastrofy a mám pocit, že se piloti dělí na dvě kategorie … jedna to fakt umí a dokáže tu pixlu řídit i bez přístrojů (pokud to ještě vůbec řídit jde) a pak druhá, co to má jako cool zaměstnání. Jak poznám s kterým typem letím?
    Navíc v tom nejsou padáky a i možnost vyskočit, by byla čistě jen teoretická :-) :-) :-)
    Ano statisticky se jedná o bezpečnou dopravu, ale když to žuchne, tak to zase stojí za to.

  7. Marek Vrzák

    …ty seš Dalibore nějak proti těm velkejm érům zaujatej čoveče :-))), já zase lítám hrozně rád, při tom to má taky svoje kouzlo. Ale jinak máš pravdu, jsou piloti a piloti, dneska jak říká jeden známej mechanik, se to nedá až tak nazvat pilotem, ale operátorem elektronických zařízení (proto už asi lítá i tolik ženskejch ;-)), hlavně ta úplně mladá generace pilotů (kde to pro některé už není jako dřív pro všechny koníček a vášen od malička, ale jak ty říkáš „cool job“), která už nezažila éru Tůček a Il-14,18 a 62, kde se rvali s řízením trochu jinak než ted a kdy elektronické vybavení nebylo na tý úrovni co je dneska.
    Ale jinak souhlas – Viking je Viking :-)))))))))))))))))))

  8. dalibor

    No a když se pokakají ta elektronická hejblátka … tak jsou v riti.
    Už to vidím v jasných barvách, jak se na displeji objeví blue screen a na něm, sorry váš systém windows potřebuje aktualizaci a vypíná se :-)

    Jinak svoje kouzlo má létání, když třímeš v ruce knipl a na prdeli cítíš prostě ten luft (a na zádech máš padák). Zalézt do plechové rakve, kde se může podělat cokoli a pod 270km/h to není schopné letět, zrovna za kouzlo nepokládám :-) :-)
    Nahoru můžeš, ale dolů musíš a já prostě těm okřídleným ropným tankerům moc nevěřím.

  9. Marek Vrzák

    …ale má to svoje kouzlo, na tom si trvááám ;-))), vem si třeba tu parádu IFR letu, kdy odlítneš třeba za nechutnýho zataženýho zimního počasí z bodu A, s monstrem typu B-747 (už jenom to, že se tahle mašina zvedne se 150 tunama paliva + toho ostatního), vyletíš nad mraky, kde je krásně, letíš 10 hodin, propíchneš mráčky a jdeš na to úžasný finále s klapkama jak kráva a pořádně nadojenou mašinou a přistaneš přesně na tom naplánovanym místě B, kde je o 30C tepleji ;-)- no není to superrr !

  10. thr

    Dalibor – ad „jen“ 1 kilo výbušniny… On je malér v tom, že přesně zamířené kilo Semtexu stačí na až příliš mnoho věcí. Když vezmeš třeba populární Temelín, tak tím asi nezpůsobíš problém ve smyslu úniku radiace, ale dovolím si odhadnout, že dobře zamířené 2-3 „drony“ po kilu Semtexu by tu elektrárnu vyřadily z výroby elektřiny možná i na několik měsíců :-( A podobně je to se spoustou jiných věcí. Koneckonců je to vidět i ve „velkém vojenství“ – v roce 1960 vznikaly Titany s termojadernou hlavicí 10MT, v 80tých letech ale už ani mezikontinentální střely neměly obvykle ani 1MT, ale s ohledem na řádový růst přesnosti byla účinnost větší. No a už v Iráku 1991 dospělo zaměřování tak daleko, že se používaly 227kg pumy z F117 na úkoly, pro které se ještě o 15 let dříve uvažoval svaz B52 anebo dokonce jaderné zbraně. A dneska by na leckterý úkol pro F117 stačil mrňavý Predator :-) Prostě miniaturizace postupuje a přesnost roste…

  11. mr.Beans

    Je pravda, že je vůl, když lítá v koncovejch pásmech letiště.Lítám fpv, tak vim, jak se to řídí. Ale jak to tady tak čtu, tak to modelář nebude?? ten by spíš letěl někam kde je něco vidět. Z té výšky toho moc vidět není. A kdybych dal na quadru trhavinu taky bych s ní nelítal takhle vysoko…

  12. Daniel S.

    Ja si myslim bracha ty piloty podcenujes. Zazil jsem spustu obyc letu a par hustejch. A bylo videt ze umi. Bocni vichr a bourka, lidi blili v letadle a oni to dolu dostali bezproblemu. Proste shoda nahod pusobi vsude, v doprave obecne. Ridic autobusu nebo pilot letadla, obcas nedojedes :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *