S odstupem pouhých dvou dnů zveřejňuji třetí várku svých fotografií pořízených za plotem letiště v Ruzyni. Tyto jsem cvaknul během jednoho pozdního odpoledne v době opravy hlavní ranveje. Letadla přistávala a vzlétala ze staré ranveje a podařilo se mi k ní dostat opravdu blízko.
Opět jsem se vracel z Rakovníka od Dalibora. Tentokrát z fotografování P-47 Thunderbolta Jirky Nachtigala. Opět mi to nedalo a v Jenči jsem zahnul k ranvejím. Opět jsem fotil z ruky. Opět jsem zaplnil zbytek karty a objektiv opět nezklamal. Téměř standardní scénář jenom s drobnou změnou. Hlavní ranvej byla mimo provoz a dostat se ke staré ranveji obnášelo téměř hodinovou procházku po svých. Nakonec jsem nelitoval. Pořízené fotografie patří k mým nejlepším.
Bližší info o všech těchto letadlech a jejich další fotografie získáte po zadání identifikačních znaků do vyhledávače na stránkách Airliners.net.
Související články:
Fotografování (za plotem) na letišti v Ruzyni
Fotografování (za plotem) na letišti v Ruzyni II.
Krásné fotky. Mám jeden dotaz. Na té první fotce tomu skyeurope chybí kus krytu motoru a nebo se mi to jenom zdá?
Nezdá, ten kryt tam není. Možná to nějak souvisí se zpětným tahem (letadlo přístálo). Ale podívám se doma ještě na jeho další fotky a dám vědět.
To je uplne normalni pri brzdeni,,zpetny tah..cast plynu z turbiny jdou tudy ven a to dopredu..pak se to zas pekne zavre:))) takze zadne kryty neupadly:))
Nikdy jsem si toho nevšiml. A navíc z té fotky nemůžu poznat, kam se ty kryty schovaly-).
Neschovaly, ale cely obal se odsunul dopredu. Myslim ze to nepouzivaji vzdy.
Tak mám bohužel všechny fotky jenom s odsunutým krytem.
Thrust reverser ( T/R ) se vysouvají téměř vždy po přistání (dělá posádka) Jinak Boeing 737 NG (600/700/800) spol. Sky Europe má motory CFM56-7, napaříklad na fotce spol Finnair jsou také reversy vysunuty ale A320 v tomto případě má jiný typ motoru (CFM56-5B), A319 spol. Iberia je stejný případ jako finové….
Tak to mě vůbec nenapadlo, že se celá přední část krytu motoru posune dopředu. Zase jsem o něco chytřejší:-). Až budu někdy na letišti tak se na to schválně zaměřím.
Pavel: Tak to jsme dva :-)
Při prvním focení jsem cvaknul to samé letadlo při startu a kryty jsou zavřené :-)
http://www.pina.cz/img/2008/03/OM-NGM_1.jpg
Z bezpečnostních důvodu je to dělané tak že T/R jdou otevřít až min. 10ft (3m). nad zemí, jinak odsouvá se zadní část a ne přední, pokud bude zájem tak až budu v práci tak funkci T/R natočím když je letadlo v hangáru a připíchnu video…
Jenom drobnost, nejezdí velká část krytu dopředu, ale jen ta malá zajede dozadu… :-)
zdravím .. nikdy jsem nenašel tak dobré místo na focení kde to je prosím … Google Earth ideální … na co že to je focení … koukám bylo super světlo .. fotky jsou parádní není co dodat … zdravím !