Díky schopnosti létat rychlostmi překračujícími trojnásobek rychlosti zvuku si během svého nasazení v letech 1966-1998 špionážní letoun SR-71 Blackbird udržel čistý štít a všem pokusům o sestřelení úspěšně unikl bez jediného škrábnutí. Jeho předchůdce A-12 OXCARD však takové štěstí neměl.
První mise letounu A-12 se uskutečnila poté, co prezident Johnson v květnu 1967 schválil operaci Black Shield. Při svém prvním letu A-12 úspěšně vyfotografoval 70 ze 190 známých stanovišť raket země-vzduch a devět prioritních cílů. Během následujících letů pokračovalo monitorování protivzdušné obrany Severního Vietnamu a Severní Koreje. Při jenom z těchto letů měl být vyzkoušen jeho snížený radarový profil.
Bylo to dne 30. října 1967 při přeletu Severního Vietnamu. Pilot CIA Dennis Sullivan zjistil, že jeho letoun A-12 sledují radary ze dvou pozemních stanovišť raket země-vzduch. Během druhého přeletu Vietnamci na A-12 vypálili nejméně šest raket. Tři z nich explodovaly hluboko za ním. V té době letěl rychlostí Mach 3,1 (3800 km/h) ve výšce přibližně 25 kilometrů.
Kontrola po letu odhalila, že do spodní části pravého křídla pronikl kus kovu, který byl pravděpodobně úlomkem jedné z raket, které hluboko pod A-12 explodovaly. Poškozená část křídla byla vyjmuta a spolu s úlomkem zalita do pryskyřice a předána Sullivanovi. Ten ji následně věnoval muzeu CIA v Langley.
Kvůli svému převážně černému povrchu patří A-12 spolu s YF-12A a SR-71 mezi „Kosáky“. Proto se jedná o jediné doložené poškození špionážních letounů Blackbird nepřítelem během studené války v letech 1961-1991.