V polovině tohoto týdne se na internetu objevila informace o tom, že od 4. listopadu začne firma JETI prodávat moduly Duplex s novým firmwarem. Počet kanálů, mezi kterými Duplex přeskakuje, by měl být údajně zvýšený z 5 na 15. Co je na tom pravdy a jak na tom budou majitelé starších modulů?
Informaci o novém firmwaru zveřejnil 29.10. na svých stránkách autorizovaný distributor firmy JETI v Německu. Odtud se dostala na lokální diskusní fórum a následně až na RCGroups, kde mi padla do oka. Vzhledem k tomu, že změnu firmwaru není možné provést doma, ale pouze u JETI, objevila se ihned celá řada spekulací o tom, co je příčinou vzniku nového firmwaru. Že by snad měl Duplex nějaké slabé stránky, které by nový firmware opravil? Tak, jako tomu bylo například s moduly XPS/IFS, u kterých plnohodnotný frequency hopping přináší až firmware ve verzi 3, a které nyní firma Graupner na své náklady stahuje od zákazíků.
Zavolal jsem tedy do JETI a dozvěděl se následující. Informace o novém firmwaru je pravdivá. Duplex moduly se starým i s novým firmwarem jsou zcela kompatibilní. Stejně jako dříve, i nyní se používá především 5 nejvhodnějších kanálů. Došlo k úpravě při monitorování stavu zbývajících 11ti kanálů, aby nemohlo být pochyb o zařazení zařízení do kategorie FHSS. Jinými slovy, jedná se pouze o kosmetické změny, které se stávajících uživatelů vůbec nedotknou a na funkčnost systému nemají žádný vliv.
Související články:
Jeti Duplex 2.4 GHz – praktické zkušenosti I.
Jeti Duplex 2.4 GHz – praktické zkušenosti II.
Jeti Duplex 2.4 GHz – instalace TU modulu
Video: Test 2.4 GHz RC systémů
XPS: Skočí, nebo neskočí?
2.4 GHz Futaba Fasst systém v tvrdém testu
2.4GHz modulární řešení ano či ne?