O víkendu bylo na modelářském letišti RC Bubákov v Novém Strašecí překvapivě živo. Palcový Dalibor předával a kupodivu i zalétal hotového Energica s pultovkou MC-24 s přepínači na kniplech!, Kovaco chtěl vyzkoušet své Volcano s novou Futabou, což bohužel nedopadlo úplně dobře a nakonec přiletěl i skutečný Eurostar OK-EUR-03.
K nepovedenému startu Volcana Kovaco napsal: Doslovně jsem to podělal na moje pacičky. Kapku jsem zničil regulátor, motorovou přepážku a dalších pár drobností. Je mi prd platný, že jsem zjistil, kde se stala chyba. Mít původní Futabu T10CG s vyvažovacím hákem, nic se nestalo. Totiž jsem zapomněl, že u nové T12FG ten vyvažovací hák nemám a že při přehazování levé ruky na knipl výškovky mi právě tato skutečnost udělá to, že jsem si stáhnul plyn a bylo vymalováno.
Nešťastný start souběžně natáčel i Jirka Voráček. Chvilkový výpadek 7kg tahu u modelu s letovkou 5kg bohužel nemohl dopadnout dobře.
Související odkazy:
ENERGIC – výkonný Hotliner s rozpětím 2.45 metru
Létání v termice – 1426,5m
Video: VOLCANO od Valenta Model v Alpách
Létání v termice – 1356m
Start Volcana – to nebylo jenom výpadkem tahu, i tak by pravděpodobně nestačil, protože to při odhozu nemělo vůbec žádnou rychlost, ale hlavně si zřejmě při přehmatávání ještě navíc potlačil. Každopádně je to teď už jedno, ale takovou cihlu bych si nikdy neházel sám, pokud by nefoukaly alespoň 3-4m/s.
Ono se to hází vcelku v pohodě, už to letělo hodněkrát :-) Ale musí se hodit nahoru asi 30 stupňů a pod plným tahem. Těch skoro 7kg tahu to v pohodě vezme. V tom se pleteš, že to nejde … jde to naprosto v pohodě. Tady se prostě pokakalo víc věcí najednou … a to se prostě někdy stane.
Neřekl jsem že to nejde, ale že bych si to nikdy sám neházel, leda při větru, protože spoléhat jen na tah motoru může být ošidné. Oprava ale asi nebude moc na dlouho jak jsem viděl a četl.
Možná i trochu potlačil (?)
Já si takto bez vyvažováku posekal předloktí od ku*evsky ostré APC E, když jsem se po přistání shýbal pro malý elektrolet..